Film ve televizyon programlarının yapımına yönelik büyük stüdyolar artık özgünlük eksikliğiyle bilinen tek kuruluş değil. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en ünlü kumar şirketlerinden biri olan Penn Entertainment, Transformers franchise’ın sekizinci filminin eşdeğerini yayınladı.
Penn, Amerikan çevrimiçi kumar pazarındaki payını artırmak için pazarlama stratejisine daha da fazla para yatırdıktan sonra, Penn’in, noktanın yatırım miktarında olmadığını anlayamıyor gibi görünüyor. Sorun stratejidir.
Penn, İngiltere’de Sky Bet oynamak için başarısız bir girişim
İngiltere’de tükürüklerin her zaman hem oyun hem de medya şirketlerinde aktığı bir oyun ürünü var. Sky Group Media Company ile birlikte Flutter Entertainment şirketi Sky Bet, bu ülkede başarılı bir ürün.
Müşteri tabanını İngiltere’deki medya ürünleri aracılığıyla yarattı, aslında medya tüketicilerini yüksek hızda oyunculara dönüştürdü. Böyle bir ön koşulun neden tercih edildiği açıktır. Bir oyun şirketi pazarlamaya milyarlarca harcamak yerine, aslında, medya ortağının zaten ürettiği içeriği kullanarak bunu yapmasına izin verebilir.
Birçok oyun şirketi bu tarifi nispeten daha genç Amerikan çevrimiçi kumar pazarında başarı için tekrarlamaya çalıştı. Bunların arasında, belki de diğerlerinden daha fazla, bu sepete yumurta koyan Penn vardı.
2021’de Penn, 1, 5 milyar dolara skor medyası ve oyun kazandı. Daha sonra, Şubat ayında, bu markaya toplam 550 milyon dolar yatırım yaptı. Şirket 2 milyar dolardan fazla harcadı, çevrimiçi oyunun ulusal pazarındaki payı yüzde bir buçuktı.
Barstool’un bulunduğu Massachusetts’te Haziran Doları Çevrimiçi Spor Bahislerinin sadece% 5’i dahil. Şimdi Penn, içerik severleri kumar haline getirmek için yatırımını neredeyse iki katına çıkardı ve ESPN’ye önümüzdeki 10 yıl içinde 1, 5 milyar dolar daha ödemeyi kabul etti.
Bu işlem, Barstool ve skor arasındaki işlemden önemli bir noktada farklı olsa da, aksi takdirde Penn’in kumar pazarının internetteki payını artırmak için fikirleri sona erdirdiğini gösteriyor.
Penn’in yeni yaklaşımı geçmişi iptal etmiyor
ESPN ortaklığı, bir ortaklık olması bakımından Barstool/Score anlaşmalarından farklıdır. Bu sefer Penn, medya şirketini satın almaya çalışmadı. Adil olmak gerekirse, bu stratejiyi ciddi bir şekilde deneyecekseniz, ESPN muhtemelen denemek isteyeceğiniz markadır.
Penn’in kredisine göre, hedeflerine ulaşamazsa üç yıl sonra ortaklıktan çekilebilir. Bu durumdan yararlanırsa bu girişimin maliyeti 450 milyon dolar olur.
Ancak, yeniden markalaşma geçmişi silmez. Penn, bu stratejiye o kadar bağlı bir şirket olmaya devam ediyor ki, ona en az 3 milyar dolar yatırım yapmakla kalmadı, aynı zamanda çevrimiçi kumar platformunu fanatizmi ve sorumsuz kumar propagandası ile tanınan bir medya şirketi ile markalaştırdı.
Bu, Penn CEO’su Jay Snowden’ın Salı günü ESPN ile yapılan anlaşmayla ilgili yaptığı bir yorumla kanıtlanıyor.
Snowden, “Barstool harika bir ortak oldu ve Dave Portnoy, Erica Ayers, Dan Katz ve ekibine, 16 ABD yargı bölgesindeki dijital varlığımızı hızla genişletmemize ve perakende ve dijital ürünlerimizi hedef kitlelerine tanıtmamıza yardımcı oldukları için minnettarız.” dedi.”Şirketin yabancılaşması, Barstool’un köklerine dönmesine ve halka açık bir lisanslı oyun şirketinin getirdiği kısıtlamalar olmadan sadık izleyicilerine benzersiz ve özgün içerik sağlamasına olanak tanıyor.”
X sitesindeki bir gönderide Portnoy ayrıca, Barstool ve kendisinin, düzenleyicilerin şirketi ve kendisini eylemlerinden gerçekçi bir şekilde sorumlu tutabilecekleri bir sektörde iş yapamayacağını da açıkladı. Olayların sırası, hissedarlar için bir dizi kırmızı bayraktır.
Penn yönetiminin fikirleri çoktan tükendi.
Penn, satın alma sırasında Barstool’un sorunlu doğasına ikna olmak için kafasını kuma gömmekle kalmadı, aynı zamanda Barstool içeriğinin hayranlarını sadece altı ay içinde oyuncuya dönüştürme fikrinden de vazgeçti. Ancak bu, geçtiğimiz yarı yılın en kötüsü olmayabilir.
Şirket tarafından tutulan bir avukatın iddia ettiği gibi, hissedarlar için belki de en korkunç olanı, Penn’in Barstool hayranlarını gerçekten müşteriye dönüştürüp dönüştürmediğini takip etmemiş olmasıdır. Bu avukatın iddiası doğruysa, Penn bu planın en son sürümünü geliştirmesi için gerçek zaman tanımadan ve bu kararı haklı çıkaracak yeterli veri olmadan sonlandırmaya karar verdi.
Adil olmak gerekirse, şirketin asla yapması gerekmeyen adımın kaldırılmasının kendi içinde kınamayı hak etmediğine dikkat edilmelidir. Ruh eşinden önce ayrıldığı, ancak aslında onu terk ettiği konusunda ısrar eden bir genç gibi, onu geri döndürmesi için döşenmiş olan Barstool’un yabancılaşması, Penn için bir boşlukta iyi bir adımdır.
Ancak, bir boşlukta meydana gelmedi. Bu, Penn’in çevrimiçi oyun pazarının büyük bir payını kazanmak için görünüşte tek fikri nasıl gerçekleştirmeye çalıştığının hikayesinin bir parçası. ESPN ile ortaklık, Barstool/Skor’un satın alınmasından daha başarılı olsa bile, bunun sınırları var.
ESPN ile bir anlaşmanın tavanı küçük
ESPN’nin spor hayranları arasında bir marka gücü var, ancak onları yüksek hızda sabit bahisçilere dönüştürüp dönüştüremeyeceği hala belirsiz. Bununla birlikte, bu sürdürülebilir bir seviyede olsa bile, yine de düşük bir tavan olacaktır.
ESPN BET, Amerikan çevrimiçi spor oranlarının payının yaklaşık% 20’sine ulaşabilirse, bunlar sadece spor oranlarıdır. Spor oranları, kumar şirketleri için diğer kumar türlerine kıyasla düşük bir iştir.
%20’lik bir pay bile, yılda 150 milyon dolarlık bir lisans sözleşmesinin değerini haklı çıkarmak için yetersiz olabilir. Bu, Penn Interactive’in gerçek kâr getiren şirketi çevirmesine izin vermeyecektir.
ESPN, büyük olasılıkla, gerçek parayla oyuncular online casino için aynı marka gücüne sahip değildir. Yani, bu dikey kumar şirketlerinin gerçek parasını döndürüyor. Penn, ESPN’nin spor bahislerinin hayranlarını çekeceğini ve çevrimiçi bir casino haçının ürününü geçebileceklerini umsa da, bu strateji başka bir başarısız gibi görünüyor.
Örneğin, Caesars çevrimiçi casinolar ve spor oranları için ortak bir başvuruyu reddediyor. Penn de aynısını yapar. ESPN ile yapılan işlemle ilgili mesajında Penn, “yeni uygulamamızın, izin verildiği eyaletlerde Hollywood markası altında ayrı bir Icasino ürünü içereceğini” söyledi.
Böylece, sadece spor kitabının markalaması için yıllık 150 milyon dolarlık maliyetler daha da uygunsuz görünüyor. Açıkçası, ESPN ESPN markasını lisanslamak için ödeme yapmak zorunda kalacak. Ancak bu, Penn’in bunun için ödeme yapması gerektiği anlamına gelmez.
Kimse Penn National’ı sadece Amerika Birleşik Devletleri’ndeki çevrimiçi kumar pazarının büyük bir payından vazgeçmek ve terk etmek için teklif etmiyor. Penn National hissedarları için, aslında 47. film “Furious” versiyonunu sunması önemlidir.